Tiedotteet ja uutiset » Matkahuollon kausi- ja sarjaliput muuttavat puhelimeen 1.4.2023 alkaen

Matkahuollon kausi- ja sarjaliput muuttavat puhelimeen 1.4.2023 alkaen

Maili_l__nd__ri_3383x2537 (1)

Matkahuolto siirtyy kokonaan digitaalisiin lippuihin kesäkuun loppuun mennessä

Matkahuollon kausi- ja sarjaliput ostetaan jatkossa Reitit ja Liput -sovelluksen kautta. Uudistuksen myötä viimeisetkin paperiset liput digitalisoidaan.

Nykyisin matkakorteilla olevat liput siirtyvät maksuttomaan Reitit ja Liput -mobiilisovellukseen. Siirto alkaa Varsinais-Suomen alueella 1.4.2023, jolloin alueen sarjaliput saa hankittua Reitit ja Liput -mobiilisovelluksesta. Länsi-Uusimaan liput siirtyvät toukokuussa ja kaikki Matkahuollon liput siirretään sovellukseen kesäkuun 2023 loppuun mennessä. Matkakorttien myynti ja lisälataaminen päättyy asemilla, asiamiehillä, R-kioskeilla ja busseissa 30.6.2023. Poikkeuksena ovat peruskoululaisten liput, jotka säilyvät vielä toistaiseksi matkakorteilla.

Lippuostojen lisäksi sovelluksesta näkee jatkossa suoraan kausi- ja sarjalipuilla jäljellä olevat päivät ja matkat sekä niiden voimassaoloajan. Bussissa sovellus toimii matkustusoikeuden varmentajana kuljettajalle.

Kuluttajien toiveesta kohti parempaa asiakaskokemusta ja käytettävyyttä

Kausi- ja sarjalippujen digitalisoinnin kautta Matkahuolto parantaa asiakaskokemustaan ja vastaa asiakaskäyttäytymisen muutokseen sekä asiakkaiden tämän hetken tarpeisiin. Matkahuolto on tavoitteidensa mukaisesti kehittänyt digitaalisia palveluitaan kuluttajien toiveita ja odotuksia vastaaviksi.

Näin se toimii:

1. Lataa ilmainen Reitit ja Liput -sovellus sovelluskaupastasi

2. Valitse oletko ostamassa kerta- vai kausi- tai sarjalippua

3. Valitse haluamasi lippu

4. Sovelluksessa voit myös etsiä reitin ja aikataulut osoitteesta osoitteeseen, jolloin sovellus opastaa perille asti eri kulkumuotoja hyödyntäen ja tarjoaa kaikki matkalle tarvitsemasi liput yhdellä kertaa

Lisätietoja saat matkahuollon sivuilta >