Vainion Liikenteen lipputietoa
Single fare
Kertamaksu on bussissa maksettava taksanmukainen hinta yhdensuuntaisesta matkasta. Maksuvälineenä busseissamme käyvät käteisen rahan lisäksi Matkahuollon myymät matkaliput. Matkan voi maksaa myös pankki- ja luottokortilla Salon paikallisliikennettä lukuun ottamatta.
Children's ticket
Alle 12-vuotiaat lapset saavat alennuksen lipun hinnasta. Jokaista täyden hinnan maksanutta matkustajaa saa seurata maksutta kaksi alle 4-vuotiasta lasta.
Youth ticket
12–16-vuotiaat saavat kaikissa vuoroissamme yli 60 km:n matkalla alennuksen.
Opiskelijalippu
Opiskelijat saavat yli 60 km:n matkalla alennuksen esittämällä MH-liikemerkillä varustetun opiskelijakortin.
65 v.-lippu
Kaikki 65 vuotta täyttäneet saavat alennuksen yli 30 kilometrin matkalla. Alle 65-vuotiaat eläkkeensaajat saavat saman alennuksen esittämällä kuvallisen KELA-kortin, jossa on tunnus "eläkkeensaaja", tai MH-liikemerkillä varustetun eläkelaitoksen kortin.
Varusmiehet
Varusmiehet ja siviilipalvelusmiehet saavat rahalla maksaessaan yli 60 km:n matkalla alennuksen esittämällä varusmieskortin tai siviilipalvelustodistuksen.
Internetlippu
Bussilipun voit ostaa myös Matkahuollon nettikaupasta www.matkahuolto.fi/en. Nettikaupassa on myynnissä myös suuri määrä tarjoushintaisia lippuja. Nettilipun voi ostaa aikaisintaan 30 päivää ennen vuoron lähtöä. Nettilippu on ostettava viimeistään 10 minuuttia ennen vuoron lähtöä lähtöasemalta. Nettilippu on voimassa vain sinä päivänä ja siinä vuorossa, johon se on ostettu. Nettilippua ei hyvitetä tai vaihdeta.
Ryhmälippu
Jo 3 hengen ryhmä saa yli 60 km:n matkalla 25 %:n alennuksen. Ryhmälippu on ostettava etukäteen Matkahuollosta.
Sarja- ja kausiliput
Säännöllisesti linja-autolla matkustava säästää matkakustannuksissa huomattavasti ostamalla sarja- tai kausilipun. Lippu hankitaan Matkahuollon Reitit ja liput -sovelluksesta, jonka voit ladata mobiililaitteeseesi sovelluskaupasta. Lisätietoja saat Matkahuollosta, www.matkahuolto.fi.
Pets
Common pets can be transported on the bus with an escort and at the escorts risk, if there is room on the bus. Pets are located on the bus in such a way as to cause the minimum amount of disturbance to passengers. Pets may not be placed on seats and they must not be kept loose. No separate payment is charged for the transport of pets. Person with allergies already on the bus have the primary right to choose their seats. Other passengers can not, however, prevent the travel of a guide or service dog.
Luggage
The passenger’s regular luggage (max. two suitcases), skis and prams are transported free of charge. A payment in accordance with freight charges is charged for transporting other than the afore mentioned items.
Bicycles
Polkupyöriä kuljetetaan asiakkaan omalla vastuulla tilan salliessa. Matkan pituudesta riippuen polkupyörän kuljetusmaksu on 5 - 15 euroa.
Express service
Pikavuoro pysähtyy vain aikataulussa mainituilla pysäkeillä.
Use of the radio
Radion käyttö on mahdollista busseissamme siten, ettei se häiritse muita matkustajia. Yhdenkin matkustajan sitä vaatiessa radio suljetaan.
Disturbances
All passengers have the right to enjoy a comfortable bus ride without disturbances. Staff must be allowed to do their job without interference. Staff have the right to remove from the bus any passenger who is causing a disturbance and continues to do so despite being cautioned. If the passenger cannot be removed immediately, the staff have the right, if necessary, to restrain the person involved until removal is possible.
Late or cancelled service
Matkustajan on varauduttava siihen, että vaikeat keliolosuhteet ja mahdolliset ruuhkat saattavat pidentää aikataulun mukaista matka-aikaa. Matkustajia pyydetään huomioimaan, että juhlapyhinä ajetaan mahdollisesti poikkeavien aikataulujen mukaan.
Vuoron myöhästymisestä tai peruuntumisesta mahdollisesti aiheutuvat korvaukset käsitellään ja ratkaistaan aina tapauskohtaisesti. Asiakkaan on pyrittävä ottamaan välittömästi yhteyttä bussiyritykseen, jos bussivuoron mahdollinen myöhästyminen tai peruuntuminen uhkaa aiheuttaa asiakkaalle ylimääräisiä matkakustannuksia.
Bussiyritys ei vastaa lisävahingosta, jonka matkustaja omalla toiminnallaan olisi kohtuudella voinut välttää.
Bussiyritys ei ole korvausvelvollinen asiakkaalle aiheutuvista kuluista, mikäli vuoron myöhästyminen tai peruuntuminen johtuu bussiyrityksestä riippumattomasta ylivoimaisesta esteestä.
Linkkejä
Vainion Liikenteen taksat 1.1.2025 (PDF)
Lost property
You can inquire about items left behind in vehicles as follows:
- Lost and found items from Turku – Helsinki-Vantaa Airport -route buses and Salo local traffic are delivered to our depot in Salo. You can inquire about them by phone or via our feedback page.
J. Vainion Liikenne Oy
Hossiankatu 3, 24240 Salo
Tel: +358 2 777 330, open weekdays from 8 to 16
www.vainionliikenne.fi
- Lost and found items from the Helsinki – Lohja – Virkkala – Inkoo routes are delivered to the Lost and Found Office at Kamppi Center in Helsinki.
H.T.P palvelut Oy / Löytötavaratoimisto Suomen Löytötavarapiste
Narinkka 3,
Kamppi Center
00100 Helsinki
http://www.htp-palvelut.com/loytotavarapiste
-
- Inquiries about lost items: weekdays from 9 to 17, tel. 0600 04401 (1.99€/min + local network charge)
Electronic lost item inquiry (5€): https://katoamisilmoitus.htp-palvelut.com/ - Office visits: Narinkka 3, Kamppi Shopping Center, at Metrosuutarit Kamppi.
- Lost and found office opening hours: monday 9-11, wednesday 9-11, friday 16-18
- The office is closed on the eves and days of public holidays
- For inquiries about recently lost items and collections, contact Kamppi's luggage storage:
Mon-fri 10-20, sat 10-19, sun 12-18
- Inquiries about lost items: weekdays from 9 to 17, tel. 0600 04401 (1.99€/min + local network charge)